יום חמישי 18 אפריל 2024   כניסה למערכת
 דבר רכז השכבה

   

תלמידי שנתון יב' היקרים
 
"לעולם לא תמצא קשת בענן אם תביט מטה" -  צ’רלי צ’פלין
 
הנה מגיע הרגע בו אנו מתקרבים לסופה של תקופה. אך לפני שמגיע הרגע הזה שוב מבצבצת לה התחלה חדשה. התחלה של שנתנו האחרונה במערכת החינוך ובתיכון המושבה. לפנינו שנה חשובה וגדושה בתכנים ערכיים ולימודיים. וכמו בכל ריצה למרחקים ארוכים בשלב זה הנכם נדרשים לריצת ספרינט של סוף המרתון. ריצה אשר מצריכה מכם נחישות ודבקות במטרה לצד דרך ארץ, ערכי מוסר ונתינה. זכרו כי הגעתם לשלב בו הנכם בוגרי התיכון, הנכם מהווים מודל חיקוי בוגר ומשמעותי לדורות הבאים. האופן שבו תפעלו, תיזמו, תשפיעו ותנכיחו את עצמכם, כיחידים וכשכבה, - ישפיע וייזכר לדורות הבאים ! סומכת עליכם, על הערכים אשר מלווים אותנו לאורך כל הדרך, על האנרגיות החיוביות וההתגייסות שלכם לעשייה ענפה ולמידה משמעותית.
מאחלת לכל אחד ואחת מכם שנת לימודים פורייה, גדושה בצמיחה אישית לצד עשייה חברתית, שנה שבה נצמח ונלמד מתוך הקשבה.
נמצאת פה עבורכם עם צוות מחנכים מופלא ויועצת אחת ויחידה.
יערה לוינסון דגן - רכזת שנתון יב'


 
 
דרכי התקשרות – צוות שנתון יב'
שם
תפקיד
מספר טלפון
יערה לוינסון-דגן
רכזת שנתון יב'    מחנכת יא'8
0523231624
מור לוי
יועצת שנתון יב'   מחנכת יא'5
0524858000
אלה נוסבאום
מחנכת יב'1
0522612836
רחלי אורפז
מחנכת יב'3
0547930980
שירן שילקו                 
מחנכת יב'4
0509944506
גיל יפת
מחנך יב'6
0504456389
אור פרץ
מחנך יב'7
0545922335
ארז משאלי
מחנך יב'9
0525030360
עינב יחזקאל גרדוש
מחנכת אקדמאית (מרחב)
0507213396


 

 תכנית החינוך החברתי

 תכנית החינוך החברתי ערכי שנתון י"ב - שנה"ל תשפ"ד

 
רציונל:
החינוך החברתי הנו חלק מרכזי בהגשמת החזון הבית ספרי. ניתן למצוא בתוכנית שיקוף של ערכים, חינוך לאחריות אישית, עצמאות ותפיסת דמות הבוגר הרצויה.
החינוך החברתי הנו חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים ועולה בקנה אחד עם תכנית הליבה לשעות החינוך של משרד החינוך, בהן אנו מכוונים לטיפוח שייכות, מימוש עצמי ומעורבות חברתית.
התוכנית החברתית משלבת את כל תחומי החיים בבית הספר ובאה לביטוי במסגרת הפעילות החינוכית, בתחומי הדעת ומשתלבת בתוך התכנים של התוכנית הייעוצית. מטרת החינוך החברתי היא יצירת סביבה לימודית, חברתית, קהילתית ותרבותית, המאפשרת צמיחה של אדם ערכי, מיומן ומעורב חברתית - על בסיס ערכי הדמוקרטיה, היהדות והציונות במדינת ישראל.  
 
דגשים מיוחדים לשנה זו – ערכים ונושאים מובילים:
 
# מנהיגות כערך מוביל: בניית עמוד שידרה ערכי אשר יהווה בסיס לכל הפעילויות חברתיות ערכיות שיתקיימו במסגרת השכבה ובית הספר. הטמעת ערכים דרך שיטת עבודה זו, באמצעות פיתוח תפיסת עולם, היא אתגר מתמשך המהווה אמצעי להוביל את התלמידים שלנו למצות את המיטב בהם, לשפר הישגיהם, להתחבר לקהילה ולחברה הישראלית, להיות מעורבים, להתנדב ולתרום למען עתיד טוב יותר תוך דיון בנושאים אקטואליים בלב השיח בחברה הישראלית. קידום ערכים של שייכות, מעורבות חברתית, אהבת הארץ ומנהיגות, במטרה לתת לתלמידים כלים להוביל, ליזום, להשפיע, לקדם מיזמים חברתיים במהלך שנת הלימודים. לקדם שיח פתוח על תפקידו של כל אחד בחברה ועל מידת ההשפעה שיש ליחיד ולקבוצה על הסביבה בה הוא חי. כמו כן חשוב לקדם עבודת צוות, תוך עידוד לחשיבה עצמאית וחברתית ולקיחת אחריות, דוגמה אישית, הובלה ומחויבות לביה"ס. במסגרת זו, תלמידים י"ב ייקחו אחריות השנה להובלת אירועים תרבותיים וערכיים בתיכון, כגון: חגים, מעגלי שיח, למידת עמיתים ועוד. 
מנהיגות: הספרות המקצועית מציעה מאות הגדרות שונות למושג 'מנהיגות'. השנה נעסוק בשאלות: מהי מנהיגות? מיהו מנהיג? מה הופך מנהיג למנהיג ראוי? מה גורם לנו ללכת אחרי מישהו? אילו סגנונות מנהיגות קיימים? ועוד
# הכנה לגיוס לצה"ל, שנת שירות ומכינות: בהמשך ובשילוב התוכנית "להיות אזרח" - תכנית שהחלה בכיתה י', המשיכה בכיתה י"א, שמטרתה לחזק בקרב התלמידים את תחושת ההשתייכות והנאמנות למדינה, בשנה הקרובה נעסוק בהכנה לקראת השירות. במסגרת ההכנה נבחן את המניעים שלנו לקראת השרות הצבאי/שנת שירות/מכינות ואת הסולם הערכי המנחה אותנו בבחירה זו. ניפגש עם דילמות מוסריות וניתן כלים ערכיים להתמודדות עם דילמות עתידיות. את הנושאים הנ"ל נסכם בקריאה לפעול מתוך תחושת שליחות והזדהות ומתוך לקיחת אחריות על החברה בה אנו חיים. בתוכנית: שיעורי חינוך, "יום בעקבות לוחמים" ברמת הגולן, יום חשיפה למכינות וש"ש, סדנאות משרד הביטחון, פאנל "בוגרים במדים", כושר לקראת גיוס בשיעורי חנ"ג ועוד. 
 
# סובלנות: שעורי חינוך בנושא דמוקרטיה, אלימות, רצח פוליטי, סובלנות ופלורליזם. מנהיגות חברתית ובחירות דמוקרטיות – הכנה לקראת בחירות למועצת תלמידים ולרשויות המקומיות.
 
# תוכניות מניעה: זהירות בדרכים - נהיגה בטוחה: תרבות הנהיגה, נהיגה תחת השפעה, מהירות מופרזת ועוד (הרצאות ויום שיא בנושא); מניעת שימוש באלכוהול וסמים ועוד.
 
# המסע לפולין – מסע של אדם בעקבות בני אדם – מסע שורשים של המתבגרים, הן אל ההיסטוריה של עמם והן אל מסתרי הנפש של האדם. המסע מעביר מסר: יכולת לראות את הזוועה ולהפיק ממנה את הלקחים האישיים והקבוצתיים המשתמעים ממנה. המסע יוצר חיבור בין דורי. תלמידי שנתון י"ב עתידים לצאת למסע לפולין לאחר תהליך הכנה מעמיק שהחל בסוף שנה שעברה, הכולל שני תחומים עיקריים: הכנה עיונית והכנה חברתית-רגשית. כל זאת בהמשך לתוכנית הלימודים בהיסטוריה. תכנית ההכנה כוללת: סדנאות, הרצאות, מפגשי עדות, צפייה מושכלת בהצגות ובסרטים, ביקור במוזיאון 'יד ושם' ובמכון שואה נוסף, הכנה רגשית (ציפיות, חששות) ועוד.
 
# חינוך פיננסי: היציאה לחיים עצמאיים מהווה אתגר משמעותי עבור הצעירים: קבלת החלטות -פיננסית, צבא, לימודים, זכויות עבודה, תלוש משכורת, הכנסות-הוצאות, ביטוח לאומי, מהו שוק ההון? ועוד.
 
# מסע שנתי: מסע משמעותי להרי אילת, מסע המסכם את שלב התיכון במבט לעתיד. 
 
# התחלה וסיום: במסגרת נושא זה נעסוק בפרידה, סגירת מעגלים והכנה לחיים בוגרים בתחומים שונים.
# פעילויות תרבות ונעשרה: מפגשים של התלמידים עם תכנים תרבותיים ואמנותיים, שמטרתם פיתוח טעם והעשרת תחומיי העניין (הצגות, מופעי מחול ומוזיקה). פעילויות העשרה והרצאות מעוררות השראה.
 
# פעילות סביב לוח השנה העברי טקסים ואירועים לציון ימים מיוחדים 
חגים ומועדים - מעמד חגי תשרי, מעמד חנוכה, סדר ט "ו בשבט, פעילות פורים ועוד.
טקסים ושיעורי חינוך בימי ציון וימי הזיכרון – טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה – באחריות שנתון י"ב.
 
# נציגות השכבה במועצת תלמידים
הקמת קבוצת מנהיגות שפועלת לקידום יעדים שכבתיים ובית ספריים במסגרת מועצת התלמידים. הקבוצה תטפח ותקדם מנהיגות צעירה בשכבה ותאפשר לתלמידים להשמיע את קולם ולקחת חלק בעיצוב פני השכבה ובית הספר.הקבוצה תורכב משני נציגים מכל כיתה שנבחרו בבחירות דמוקרטיות.
             
 
בברכת שנה טובה ומוצלחת לכולנו,
יערה לוינסון, רכזת השנתון
מור לוי, יועצת השנתון
אלה נוסבאום, רכזת חינוך חברתי
 
123