Friday, March 29, 2024   Login
 דבר רכז השכבה

 

תלמידי שנתון יא' היקרים

"לעולם לא תמצא קשת בענן אם תביט מטה" -  צ’רלי צ’פלין

כיתה יא' בפתח והשנה הנכם מתחילים את שנתכם השלישית בתיכון. שנה מאתגרת הן ברמה הערכית והן ברמה הלימודית. שנה בה מצופה מכם לגלות מנהיגות ודוגמא אישית לסביבתכם הקרובה והרחוקה. שנה בה לצד העשייה הלימודית השוטפת הנכם ניגשים לבחינות בגרות חיצוניות במקצועות השונים.

בשלב זה אין ספק שניתן לומר כי אנו שנתון איכותי ומגובש. שנתון שצלח התאקלמות מורכבת בהגיעו לתיכון וידע להתמודד עם אתגרים אמתיים. יש בנו איכויות רבות כיחידים וכקבוצה ובשנה זו נוכל לפעול, ליצור ולהעניק למען הסביבה בה אנו חיים. גם השנה צוות מחנכי השנתון ילווה אתכם באתגרים השונים כאשר הקו המנחה של כולנו הוא התפתחות וצמיחה לצד דרך ארץ, יושר, נתינה, ראייה וקבלת האחר.

מאחלת לכל אחד ואחת מכם שנת לימודים פורייה, גדושה בצמיחה אישית לצד עשייה חברתית, שנה שבה נהייה קשובים אחד לשני ותמיד תמיד נפעל מתוך כוונות טובות וטהורות.

איתכם ולצידכם לאורך כל הדרך,

יערה לוינסון דגן - רכזת שנתון יא'

מחנכי שנתון יא'

 

 

דרכי התקשרות – צוות שנתון יא'

שם

תפקיד

מספר טלפון

יערה לוינסון-דגן

רכזת שנתון יא'    מחנכת יא'8

0523231624

מור לוי

יועצת שנתון יא'   מחנכת יא'5

0524858000

אלה נוסבאום

מחנכת יא'1

0522612836

רחלי אורפז

מחנכת יא'3

0547930980

שירן שילקו             

מחנכת יא'4

0509944506

גיל יפת

מחנך יא'6

0504456389

אור פרץ

מחנך יא'7

0545922335

ארז משאלי

מחנך יא'9

0525030360

עינב יחזקאל גרדוש

מחנכת אקדמאית (מרחב)

0507213396


  

 תכנית החינוך החברתי

 

תכנית החינוך החברתי ערכי שנתון י"א - שנה"ל תשפ"ד
 
רציונל:
החינוך החברתי הנו חלק מרכזי בהגשמת החזון הבית ספרי. ניתן למצוא בתוכנית שיקוף של ערכים, חינוך לאחריות אישית, עצמאות ותפיסת דמות הבוגר הרצויה.
החינוך החברתי הנו חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים ועולה בקנה אחד עם תכנית הליבה לשעות החינוך של משרד החינוך, בהן אנו מכוונים לטיפוח שייכות, מימוש עצמי ומעורבות חברתית.
התוכנית החברתית משלבת את כל תחומי החיים בבית הספר ובאה לביטוי במסגרת הפעילות החינוכית, בתחומי הדעת ומשתלבת בתוך התכנים של התוכנית הייעוצית. מטרת החינוך החברתי היא יצירת סביבה לימודית, חברתית, קהילתית ותרבותית, המאפשרת צמיחה של אדם ערכי, מיומן ומעורב חברתית, על בסיס ערכי הדמוקרטיה, היהדות והציונות במדינת ישראל.  
 
דגשים מיוחדים לשנה זו – ערכים ונושאים מובילים:
 
# לחיות במדינה יהודית דמוקרטית - בניית עמוד שידרה ערכי אשר יהווה בסיס לכל הפעילויות חברתיות ערכיות שיתקיימו במסגרת השכבה ובית הספר. הטמעת ערכים דרך שיטת עבודה זו, באמצעות פיתוח תפיסת עולם, היא אתגר מתמשך המהווה אמצעי להוביל את התלמידים שלנו למצות את המיטב בהם, לשפר הישגיהם, להתחבר לקהילה ולחברה הישראלית, להיות מעורבים, להתנדב ולתרום למען עתיד טוב יותר תוך דיון בנושאים אקטואליים בלב השיח בחברה הישראלית. קידום ערכים של שייכות, מעורבות חברתית, אהבת הארץ ומנהיגות, במטרה לתת לתלמידים כלים להוביל, ליזום, להשפיע, לקדם מיזמים חברתיים במהלך שנת הלימודים. לקדם שיח פתוח על סולידריות אזרחית: על תפקידו של כל אחד בחברה ועל מידת ההשפעה שיש ליחיד ולקבוצה על הסביבה בה הוא חי. עיסוק בגווניה השונים של החברה הישראלית – רב תרבותיות. יום חברה ותרבות בדרום תל אביב.
# הכנה לצה"ל - מציאת הקו המקשר בין חינוך לערכים, חינוך לחברה ולצבא - סדנאות "לקראת שירות" -המעודדות לשירות משמעותי ערכי בצה"ל, את הסדנאות ינחו מפקדים בכירים במילואים; הרצאה – צו ראשון לתלמידים ולהורים - לשכת גיוס; שיעורי חינוך בנושא.
 
 
# מסע לפולין - שנתון יא יצא לפולין בתחילת שנה"ל תשפ"ה, לאחר תהליך הכנה מעמיק הכולל שני תחומים עיקריים: הכנה עיונית והכנה חברתית-רגשית. כל זאת בהמשך לתוכנית הלימודים בהיסטוריה העוסקת בנאציזם, במלחמת העולם השנייה, בשואת יהודי אירופה ובהקמת מדינת ישראל. תכנית ההכנה כוללת: סדנאות, הרצאות, מפגשי עדות, צפייה מושכלת בהצגות ובסרטים, ביקור במוזיאון 'יד ושם' ובמכון שואה נוסף, הכנה רגשית (ציפיות, חששות) ועוד.
 
 
# תוכנית ייעוצית - מיניות בריאה ובטוחה, מניעת שימוש בסמים ואלכוהול ועוד. התוכנית כוללת שיעורי חינוך בנושאים השונים, סדנאות והרצאות.
 
 
 
# בטיחות בדרכים – תלמידי שנתון י"א נמצאים בשלב בו הם מתחילים את הדרך להוצאת רישיון נהיגה. אנו רואים חשיבות בשנה זו לעסוק בנושאים, כגון: תקשורת בדרך, אחריות המשתמשים בדרך, הנוסעים ברכב (היבט חברתי), נהיגה תחת השפעה, מהירות מופרזת ונטילת סיכונים. שיעורי חינוך, הרצאות/ סדנאות בנושא.
 
 
# מסע אח"ר – למדבר יהודה וירושלים. לא עוד טיול שנתי רגיל, אלא מסע שכולו אנשים, חוויות, רגשות, מסע בשיתוף התלמידים במטרה לגעת בנושאים הקשורים לארץ ישראל: גווניה החברתיים, אתגריה, קיימות ועוד.
 
# נושאים מרכזיים השנה:
·      פעילות לפתיחת השנה, תאום ציפיות כיתתי ואישי, סדרי ביה"ס ואורחות חיים.
·      שעורי חינוך בנושא דמוקרטיה, אלימות, רצח פוליטי, סובלנות ופלורליזם.
·      מנהיגות חברתית ובחירות דמוקרטיות – הכנה לקראת בחירות למועצת תלמידים.
·      זהות ושייכות – תהליך ההכנה למסע אח"ר בשעות מחנך (המשך משנה קודמת).
·      עיסוק בגווניה השונים של החברה הישראלית – רב תרבותיות (יום חברה ותרבות).
·      הכנה לצו ראשון – שיעורי חינוך, סדנאות והרצאה לקראת הצו הראשון.
·      חינוך פיננסי – מתן ידע וכלים להתנהלות כלכלית נבונה.
·      תכנון וניהול זמן – ההתמודדות עם "גזלני הזמן" בתקופת הבגרויות.
 
 
# חינוך פיננסי: מתן ידע בסיסי וכלים פרקטיים בכלכלה ופיננסים: קבלת החלטות כלכליות, זכויות בעבודה, תלוש משכורת, הכנסות-הוצאות, ביטוח לאומי, מיסים, בנקים, מהו שוק ההון? ועוד.
 
# פעילויות תרבות והעשרה
מפגשים של התלמידים עם תכנים תרבותיים ואמנותיים, שמטרתם פיתוח הטעם האישי והעשרת תחומיי העניין. טעימות שונות הכוללות צפייה במופע מחול, תיאטרון, מוזיקה ואמנות.
השתתפות באירועים של מגמות האמנות בבי"ס: תיאטרון, מחול, קולנוע ומוזיקה.
פעילויות גיבוש והעשרה; הרצאות מעוררות השראה.
 
 
# פעילות סביב לוח השנה העברי טקסים ואירועים לציון ימים מיוחדים 
חגים ומועדים – מעמד חגי תשרי, מעמד חנוכה , סדר ט "ו בשבט, אירועי פורים.  
טקס ושיעורי חינוך ביום הזיכרון ליצחק רבין   
טקס ושמיעת עדויות ניצולים ביום השואה - באחריות שנתון י"א
טקס ושיעורי חינוך ביום הזיכרון לחללי צה"ל
 
# נציגות השנתון במועצת תלמידים
הקמת קבוצת מנהיגות שפועלת לקידום יעדים שכבתיים במסגרת מועצת התלמידים. הקבוצה תטפח ותקדם מנהיגות צעירה בשכבה ותאפשר לתלמידים להשמיע את קולם ולקחת חלק בעיצוב פני השנתון.הקבוצה תורכב משני נציגים מכל כיתה שנבחרו בבחירות דמוקרטיות.
 
בברכת שנה טובה ומוצלחת,
גילה תמיר, רכזת השנתון
רונית מלכא לפל, יועצת השנתון
אלה נוסבאום, רכזת חינוך חברתי 
123