יום שלישי 16 אפריל 2024   כניסה למערכת
 דבר רכזת השכבה

  

דבר רכזת שכבה י' - רונית כהן
בפתחה של שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה, ברצוני לברך את כל באיי
תיכון "המושבה" ומשפחותיהם בשנת לימודים מוצלחת.
אני מקדמת בברכה ובנפש חפצה את תלמידי שכבה י, מחזור יד, "הותיקים"
ואת התלמידים החדשים שהצטרפו אלינו בחופשת הקיץ. אין ספק בלל שהצטרפתם
למקום הכי נכון וראוי " משפחת תיכון המושבה".
כמו שהבטחנו שנה שעברה בקיץ, צוות המורים ובראשם מחנכי השכבה, ימשיך
להוביל אתכם, התלמידים, להישגיים, לחינוך חברתי- ערכי, לקידום ערך הנתינה, ערך הדמוקרטיה והערבות ההדדית.
צלחתם כשכבה את שנת הלימודים הראשונה בהצלחה מרובה , וכולי תקווה, שתדבקו בדרך זו גם בשנים הבאות.
בשנת לימודים זו חידושים לא מעטים, למשל, בחינת בגרות בספרות. אנחנו בשנת לימודים זו עולים על מסלול "הגדולים", ואני סמוכה ובטוחה, שבכוחות משותפים
נעלה ונצליח, ונעשה זאת בגדול.
אנו , הצוות, נמשיך לבדוק במוטו שלנו ש"כל תלמיד יכול, ולא משאירים אף אחד מאחור"
אסיים בברכת לימודים מוצלחת, שנעמיד את ערך המצויינות , ההצטיינות והחברות על ראש שמחתנו, ונגיע לשיאים של למידה, ועשייה פוריה ומשמעותית.
        

 

                                                                            רונית כהן – רכזת שכבה י

 

 תכנית החינוך החברתי

תכנית החינוך החברתי-ייעוצי לשנתון י' - שנה"ל תשפ"ד

 
רציונל:
החינוך החברתי הנו חלק מרכזי בהגשמת החזון הבית ספרי. ניתן למצוא בתכנית שיקוף של ערכים, חינוך לאחריות אישית, עצמאות ותפיסת דמות הבוגר הרצויה.
החינוך החברתי הנו חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים ועולה בקנה אחד עם תכנית הליבה לשעות החינוך של משרד החינוך, בהן אנו מכוונים לטיפוח שייכות, מימוש עצמי ומעורבות חברתית.
התכנית החברתית משלבת את כל תחומי החיים בבית הספר ובאה לביטוי במסגרת הפעילות החינוכית, בתחומי הדעת ומשתלבת בתוך התכנים של התכנית הייעוצית. מטרת החינוך החברתי היא יצירת סביבה לימודית, חברתית, קהילתית ותרבותית, המאפשרת צמיחה של אדם ערכי, מיומן ומעורב חברתית, על בסיס ערכי הדמוקרטיה, היהדות והציונות במדינת ישראל.  
 
דגשים לשנה זו – נושאים וערכים מובילים:
 
# מעורבות חברתית כערך מוביל - בניית עמוד שידרה ערכי אשר יהווה בסיס לכל הפעילויות חברתיות ערכיות שיתקיימו במסגרת השכבה ובית הספר. הטמעת ערכים דרך שיטת עבודה זו, באמצעות פיתוח תפיסת עולם, היא אתגר מתמשך המהווה אמצעי להוביל את התלמידים שלנו למצות את המיטב בהם, לשפר הישגיהם, להתחבר לקהילה ולחברה הישראלית, להיות מעורבים, להתנדב ולתרום למען עתיד טוב יותר תוך דיון בנושאים אקטואליים בלב השיח בחברה הישראלית. קידום ערכים של  שייכות, מעורבות חברתית, אהבת הארץ, קיימות ומנהיגות, במטרה לתת לתלמידים כלים להוביל, ליזום, להשפיע, לקדם מיזמים חברתיים במהלך שנת הלימודים. לקדם שיח  פתוח על תפקידו של כל אחד בחברה ועל מידת ההשפעה שיש ליחיד ולקבוצה על הסביבה בה הוא חי. כמו כן חשוב לקדם עבודת צוות, תוך עידוד לחשיבה עצמאית וחברתית ולקיחת אחריות. בשנה זו מתחילים התלמידים את התנדבותם במסגרת תכנית המעורבות החברתית. ייתקיימו שיעורי חינוך בנושא, הרצאה ויום חשיפה של ארגוני ההתנדבות. כמו כן, יתקיים יום התנדבות שכבתי.
# "להיות אזרח במדינת ישראל" - תכנית הפועלת במחצית ב' שמטרתה להדגיש את המחויבות ההדדית של המדינה כלפינו האזרחים, ושל האזרחים כלפיי המדינה, תוך חקר מעגלי הזהות: האישית, היהודית והישראלית. זהו תהליך חינוכי לקראת קבלתם את תעודות הזהות: יתקיימו שיעורי חינוך ויום חברה ותרבות בנושא.
 
# סובלנותסובלנות הינה קוד התנהגותי האומר כבוד, קבלה והערכה לשונות העשירה של התרבויות בעולמנו, צורות הביטוי שלנו והדרכים להיות אדם. הסובלנות מטופחת ומפותחת באמצעות ידע, פתיחות, תקשורת וחופש מחשבה, מודעות ואמונה. התנהגות סובלנית משמעה שהפרט חופשי לדבוק באמונותיו ולקבל את דבקותם של אחרים בשלהם. משמעה קבלה של העובדה שבני אדם, אשר באופן טבעי שונים במראה שלהם, במצבם, בדיבורם, בהתנהגותם ובערכיהם הם בעלי זכות לחיות בשלום ולהיות כפי שהם. שבוע הסבלנות הבינלאומי: שיעורי חינוך בנושא דמוקרטיה, סובלנות, אלימות ופלורליזם. סדנאות "מצמיחים".
 
 
# תכנית ייעוצית- מניעה בנושא אלכוהול ועישון, מיניות בריאה, אלימות ועוד. התכנית כוללת שיעורי חינוך בנושא, סדנאות ומרצים אורחים. השיח יתמקד בגיל ההתבגרות ומאפייניו הייחודיים וכיצד ניתן לזהות ולהתגונן מפני מצבי סיכון אליהם חשופים הנוער.
 
# בטיחות בדרכים – העשרה ללימודי התעבורה: תקשורת בדרך, אחריות המשתמשים בדרך, הנוסעים ברכב (היבט חברתי), רכב דו גלגלי, נהיגה תחת השפעה, מהירות מופרזת ונטילת סיכונים. הרצאות/ סדנאות.
 
# פעילויות תרבות
מפגשים של התלמידים עם תכנים תרבותיים ואומנותיים, שמטרתם פיתוח טעם והעשרת תחומיי העניין. טעימות שונות הכוללות צפייה במופעי מוסיקה, מחול, תיאטרון, קולנוע ואמנות.
 
# ימי של"ח ומסע חינוכי
  הכרת נופי הארץ השונים, הטמעת אהבת וידיעת הארץ.
ימי של"ח חינוכיים ברחבי הארץ ויום שיא בירושלים
מסע שנתי לרמת הגולן
 
#פעילויות גיבוש והעשרה
מפגשי גיבוש כיתתיים ושכבתיים, פעילויות העשרה והרצאות מעוררות השראה.
 
# פעילות סביב לוח השנה העברי - טקסים ואירועים לציון ימים מיוחדים 
חגים ומועדים- מעמד חגי תשרי, מעמד חנוכה, ט"ו בשבט, מסיבת פורים, פסח, שבועות.
טקס ושיעורי חינוך ביום לזכר יצחק רבין ז"ל – באחריות שנתון י' 
טקס ושיעורי חינוך ביום השואה 
טקס ושיעורי חינוך ביום הזיכרון לחללי צה"ל
ציון ימים עבריים ובינלאומיים בלוח השנה
 
# מעגלי שיח - תכנית מפגשים
מפגשים בין תלמידנו לתלמידים מבתי ספר ממגזרים שונים בחברה במטרה לצמצם את הניכור, למגר סטיגמות ודעות קדומות ולטפח את תחושת השייכות לחברה הישראלית על כל גווניה.
 
# משלחת לאפינגן-גרמניה
13 תלמידים מהשנתון יצאו לעיירה אפינגן בגרמניה במסגרת תכנית חילופי נוער שמתקיימת מזה עשור. המשתתפים יכירו מקרוב את חייהם ועולמם של הנוער בגרמניה במטרה למצוא מכנה ערכי משותף שיוביל לכבוד הדדי בין בני נוער מהתרבויות שונות. כמו כן, יהוו שגרירים של בית הספר בפרט, של מדינת ישראל ככל ויסייעו בקידום יעדיה הלאומיים של מדינת ישראל.
 
# נציגות השנתון במועצת תלמידים
הקמת קבוצת מנהיגות שפועלת לקידום יעדים שכבתיים ובית ספרים במסגרת מועצת התלמידים. הקבוצה תטפח ותקדם מנהיגות צעירה בשכבה ותאפשר לתלמידים להשמיע את קולם ולקחת חלק בעיצוב פני בית הספר.הקבוצה תורכב משני נציגים מכל כיתה שנבחרו בבחירות דמוקרטיות.
 
 
בברכת שנה טובה ומוצלחת,
 
רונית כהן, רכזת השנתון
עדי הורטה, יועצת השנתון
אלה נוסבאום, רכזת חינוך חברתי

 

 

 

 
 
 
 דרכי התקשרות – צוות שנתון י'

 

123