Friday, April 19, 2024   Login
 חוברת היכרות

 דבר רכז השכבה

 

דבר רכזת שכבה ט'

"בְּהַצְלָחָה! הִגִּיעַ הַיּוֹם.
אַתָּה יוֹצֵא לִמְקוֹמוֹת נִפְלָאִים! אָז שָׁלוֹם.
עִם רַגְלָיִם בַּנַּעֲלָיִם וְעִם שֵׂכֶל בָּרֹאשׁ -
תִּמְצָא אֶת הַדֶּרֶךְ שֶׁלְּךָ, אַל תַּחְשֹׁושׁ.
אַתָּה יָכוֹל וְיוֹדֵעַ, מוּכָן וּמְזֻמָּן,
ואַתָּה הוּא זֶה שֶׁיַּחֲלִיט לְאָן". (ד"ר סוס)
 

הורים ותלמידים יקרים, 

אני מברכת אתכם על הצטרפותכם למשפחת תיכון "המושבה" ומאחלת לכם הסתגלות מהירה והתאקלמות מיטבית.

התחלה חדשה היא מרגשת ומפחידה, שמחה ועצובה. אתם בתחילתו של מסע שיימשך ארבע שנים. במהלכו תצברו חוויות, תרכשו כלים ותצאו מפה לחיים הבוגרים בשלים ומפוקחים. 
הצוות החינוכי יהיה קשוב לכל תלמיד ותלמידה וילווה אותו במסירות ומקצועיות רבה. אנו נמצאים כאן כדי להוביל להישגים לימודיים ולהעשרת הידע, לפתח בכל תלמיד תחושת מסוגלות הממצה את יכולותיו בהתאם לכישוריו ולטפח מצוינות ערכית מוסרית.                                                                                                   

נחנך לאחריות אישית, למעורבות בקהילה, לרגישות לזולת, לדרך ארץ ולאהבת המולדת. כל זה יכול להיעשות רק בסביבה מוגנת ובטוחה וממקום של כבוד וסובלנות.

שתהא זו שנה של חיזוק ויצירת קשרים חברתיים, שנה של עשייה, צמיחה ושל הצלחה בתחומים שונים.

שנה טובה ומוצלחת,

יפעת אביטל – רכזת שנתון ט"ו

מחנכי שנתון ט"ו

 

 
צוות שנתון ט"ו
 
שם
תפקיד
יפעת אביטל
רכזת שנתון ט"ו    מחנכת ט'8
קרן מילר
יועצת שנתון ט"ו   מחנכת ט'3
דגנית פישר
מחנכת ט'1
ערן בן זאב
מחנכת ט'4
יובל אבני             
מחנכת ט'5
דורין נוימן
מחנך ט'6
אירית דץ פרידמן
מחנך ט'7
עדי כהן
מחנך ט'9
גיא חגי
מחנכת ט'10
סתו שוחט
מחנכת ט'11
לי דותן
מחנך אקדמאי (מרחב)
  
 
 
 
 דבר יועצת השכבה

                                                            

תלמידי והורי מחזור ט"ו

     " אושר הוא לא דבר שמוכן לשימוש, הוא נוצר מתוך המעשים שלנו"

                                                                        הדלאי למה"

תחילת השנה היא תקופה משמעותית וחשובה. בתקופה זו ניתנת לנו ההזדמנות לצפות, לרצות ולהתחיל מחדש. התחלות חדשות עשויות להיות מלוות בקשיים ובחששות, אולם יש לזכור שהן גם מלאות בהזדמנויות חדשות ומרגשות.

עבורכם התלמידים זהו הזמן לבדוק עם עצמכם כיצד הייתם רוצים שתראה השנה הן בהיבט הלימודי והן בהיבט החברתי, להציב מטרות ולבחון את הדרכים להשיגן. אנחנו, הצוות החינוכי בתיכון ואני כיועצת, כאן לתמוך, להקשיב, לתת עצה, ובעיקר לאפשר לכם ולכן קרקע יציבה ובטוחה למימוש מטרות אלה.

אתכם ההורים אנחנו מזמינים להיות שותפים  לדרך ולשמור על מעורבות עם צוות בית הספר מתוך אמונה כי על מנת לגדל ילד לא רק שצריך כפר שלם, אלא צריך גם שיעבוד בשיתוף פעולה תוך ראיית טובתו ונקודות האור שבו.

אני מאחלת לכולנו שנה מבורכת, איחולי הסתגלות מהירה והצלחה רבה לצוות החינוכי החדש והוותיק.

אני כאן עבורכם, מזמינה אתכם להיפגש, להכיר, להתייעץ ולשוחח.

 

קרן מילר 

יועצת השנתון

 

 תוכנית החינוך החברתי

 

תכנית החינוך החברתי לשנתון ט' - שנה"ל תשפ"ד

 
רציונל:
החינוך החברתי הנו חלק מרכזי בהגשמת החזון הבית ספרי. ניתן למצוא בתכנית שיקוף של ערכים, חינוך לאחריות אישית, עצמאות ותפיסת דמות הבוגר הרצויה.
החינוך החברתי הנו חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים ועולה בקנה אחד עם תכנית הליבה לשעות החינוך של משרד החינוך, בהן אנו מכוונים לטיפוח שייכות, מימוש עצמי ומעורבות חברתית.
התכנית החברתית משלבת את כל תחומי החיים בבית הספר ובאה לביטוי במסגרת הפעילות החינוכית, בתחומי הדעת ומשתלבת בתוך התכנים של התכנית הייעוצית. מטרת החינוך החברתי היא יצירת סביבה לימודית, חברתית, קהילתית ותרבותית, המאפשרת צמיחה של אדם ערכי, מיומן ומעורב חברתית, על בסיס ערכי הדמוקרטיה, היהדות והציונות במדינת ישראל.  
 
 
דגשים לשנה זו - תכנים וערכים מובילים:
# התחלה חדשה: קליטה במסגרת הלימודית והחברתית החדשה. היכרות ותיאום ציפיות, היכרות עם אורחות החיים בבית הספר, בניית אקלים כיתה וגיבוש כיתתי ושכבתי. לפני פתיחת שנת הלימודים יתקיים יום גיבוש והכרת התיכון בהנחיית תלמידי יב, בשיעורי החינוך הראשונים המחנכים יעסקו בהיכרות וגיבוש הכיתה ותתקיים גיחה מחנאית מגבשת באנדרטת הנח"ל.
 
# שייכות כערך מוביל: פיתוח תחושת השייכות למעגלים השונים: לכיתה, לשכבה, לתיכון, לקהילה ולחברה הישראלית. בניית עמוד שידרה ערכי אשר יהווה בסיס לכל הפעילויות חברתיות ערכיות שיתקיימו במסגרת בית הספר. הטמעת ערכים דרך שיטת עבודה זו, באמצעות פיתוח תפיסת עולם, היא אתגר מתמשך המהווה אמצעי להוביל את התלמידים למצות את המיטב בהם, לשפר הישגיהם, להתחבר לקהילה ולחברה הישראלית, להיות מעורבים, להתנדב ולתרום למען עתיד טוב יותר תוך דיון בנושאים אקטואליים בלב השיח בחברה הישראלית. קידום ערכים של שייכות, מעורבות חברתית, אהבת הארץ ומנהיגות, במטרה לתת לתלמידים כלים להוביל, ליזום, להשפיע, לקדם מיזמים חברתיים במהלך שנת הלימודים. לקדם שיח פתוח על תפקידו של כל אחד בחברה ועל מידת ההשפעה שיש ליחיד ולקבוצה על הסביבה בה הוא חי. כמו כן חשוב לקדם עבודת צוות, תוך עידוד לחשיבה עצמאית וחברתית ולקיחת אחריות קהילתית וסביבתית. 
 
# סובלנות וקבלת האחר: סובלנות הינה קוד התנהגותי האומר כבוד, קבלה והערכה לשונות העשירה של התרבויות בעולמנו, צורות הביטוי שלנו והדרכים להיות אדם. הסובלנות מטופחת ומפותחת באמצעות ידע, פתיחות, תקשורת וחופש מחשבה, מודעות ואמונה. התנהגות סובלנית משמעה שהפרט חופשי לדבוק באמונותיו ולקבל את דבקותם של אחרים בשלהם. משמעה קבלה של העובדה שבני אדם, אשר באופן טבעי שונים במראה שלהם, במצבם, בדיבורם, בהתנהגותם ובערכיהם הם בעלי זכות לחיות בשלום ולהיות כפי שהם. שבוע הסבלנות הבינלאומי: שיעורי חינוך בנושא דמוקרטיה, סובלנות, אלימות ופלורליזם. פעילויות סביב יום הזכויות לאנשים בעלי מוגבלויות – הפעלת התוכנית "תיקון עולם" – תכנית חינוכית הפועלת לשינוי עמדות והיחס כלפי אנשים החיים עם מוגבלויות. פיתוח קבוצת מנהיגות: "שגרירי תיקון עולם".   
 
# קבלת החלטות: פיתוח כישורים ומיומנויות להתמודדות בעולם משתנה, כיצד בוחרים בחיים ועומדים בפיתויים. קישור לתהליך בחירת המגמה. מתן ארגז כלים ומיומנויות להתמודדות יעילה, תהליך קבלת החלטות, הכרת הגורמים המשפיעים על התהליך בחירת מגמות לקראת כיתה י'.
 
# איכות הסביבה: הגברת המודעות לנושא איכות הסביבה והגברת המעורבות והעשייה של התלמידים בתחום. המטרה לטפח יחס של איכפתיות ואחריות כלפיי הסביבה בה אנו חיים: שימור משאבי הטבע, עירונות כלפיי מפגעים אקולוגיים ככלל וכלפיי משבר האקלים בפרט.  
 
 #  תכנית ייעוצית:
- בינו לבינה – זוגיות ומיניות בריאה: "מדברים על הכל" באמצעות סדנאות, הצגה ושיעורי החינוך.
- סולידריות חברתית: סדנאות ליצירת תחושת שייכות ואווירה חיובית בכיתות.
- לחץ חברתי, אלכוהול ועישון: הסבר ומניעה - הרצאה ושיעורי חינוך.
- גלישה בטוחה והסכנות ברשת: על גבולות, צנזורה, סכנות ואלימות ברשת, שיימינג, לחץ חברתי, אחריות  חברית ועוד. שיעורי חינוך בנושא והרצאה.
 
 #  פעילויות תרבות:
מפגשים של  התלמידים  עם תכנים תרבותיים ואמנותיים, שמטרתם פיתוח טעם והעשרת תחומיי העניין.
 טעימות שונות הכוללות צפייה במופעי: תיאטרון, מחול, מוזיקה. צפייה בהופעות של מגמות בית הספר.
 

#  של"ח ופש"צים:
הכרת נופי הארץ השונים, הטמעת אהבת וידיעת הארץ. גיחה באנדרטת הנח"ל, סיורי של"ח יומיים בסביבה הקרובה ומסע שנתי בהר הנגב. פיתוח קבוצת מנהיגות - פרחי מדריכי של"ח צעירים (פש"צים).
 
#  פעילויות גיבוש והעשרה:
מפגשי גיבוש כיתתיים ושכבתיים, יום ספורט שכבתי, פעילויות העשרה, סיור חברתי והרצאות מעוררות השראה.
 
#  נציגות השכבה במועצת תלמידים:
הקמת קבוצת מנהיגות שפועלת לקידום יעדים שכבתיים ובית-ספריים במסגרת מועצת התלמידים. הקבוצה תטפח ותקדם מנהיגות צעירה בשנתון ותאפשר לתלמידים להשמיע את קולם ולקחת חלק בעיצוב פני בית הספר.הקבוצה תורכב משני נציגים מכל כיתה שנבחרו בבחירות דמוקרטיות.
 
#  פעילויות התנדבותית:
התנדבות במסגרת כיתתית ושכבתית + מבצע התרמה.
 
# "חיים בשותפות"
קיום תרבויות וזהויות במדינת ישראל הוא חלק מיופייה ומכוחה של המדינה. מטרת התוכנית לחנך לשותפות, לסובלנות ולערבות הדדית באמצעות מפגשים מגזרים שונים בחברה הישראלית - לצמצם את הניכור, למגר סטיגמות ודעות קדומות ולטפח את תחושת השייכות לחברה הישראלית על כל גווניה. יום סיור בעכו – עיר מעורבת/ מפגשי נוער.
 
#  פעילות סביב לוח השנה העברי טקסים ואירועים לציון ימים מיוחדים: 
·                       חגים ומועדים- ציון חגי תשרי, מעמד חנוכה (באחריות שנתון ט'), ט"ו בשבט, אירועי פורים ועוד.
·                       טקס ושיעורי חינוך ביום הזיכרון לזכר יצחק רבין.  
·                       טקס ושמיעת עדויות ניצולים ביום השואה.
·                       טקס ושיעורי חינוך ביום הזיכרון לחללי צה"ל.
 
 
בברכת שנה טובה ומוצלחת,

 

אביטל יפעת, רכזת השנתון    מילר קרן, יועצת השנתון    נוסבאום אלה, רכזת חינוך חברתי

 

123